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Holy ShIZnit ! Nécromanciens !
Par Grenouillebleue le 18/10/2002 Ã 12:41:55 (#2356834)
Matt Firor - Yes, we are now ready to talk about some of the classes, especially the Albion ones. We'll release information about Midgard and Hibernia when we've had more tester time to make sure the core concept for the classes is valid. Please note that this is the first time we've released this information to the public. Of course this may change depending on beta tester feedback, but here's how the Necromancer and Reaver are shaping up so far:
The Necromancer is a new type of class in Dark Age of Camelot - a pet caster who performs all of his actions through his pet. Unlike other traditional pet casters such as Enchanters and Cabalists, who wield a mix of magic with pet assistance, the Necromancer is powerless without his pet.
Necromancers are a cloth robe wearing/staff wielding spellcasting class that are the priest class of Arawn, lord of the underworld, and can summon dead bodies and command them to do their bidding. Given their power by Arawn, Necromancers are not necessarily the most popular people in the realm, but their spellcasting and pet prowess are definitely welcomed by the rest of Albion.
The first thing a Necromancer must do when they plan on adventuring is to summon a pet. All their spells are cast through their pet, once one is summoned. They may heal the pet, command it to cast spells on enemies, command it to attack enemies, etc. When controlling a pet, Necromancers enter "shade mode" and are referred to as "shades". A shade cannot be targeted or damaged by melee or spells. In order to kill a Necromancer, you must first kill his pet, which forces the Necromancer to become visible, where he can then be targeted and killed. While a shade, the Necro is displayed as a translucent shadowy floating ghost.
When the pet is killed or released, the Necromancer has his health reduced to a percentage of the pet's health. So, if the pet is at full health and is released, the Necro comes back from shade mode at full health. If the pet is damaged and released, or killed, the Necro comes back from shade mode at a percentage of the pet's health when it was released (obviously zero if killed). This cannot kill the caster, but reduces him to a minimum of 1 hp. The intent of this is to make it so as long as the pet is alive, the Necro is at full health, but when his pet dies, the Necro is extremely damaged, weak and vulnerable.
GENIAL !!!
Beaucoup de choses à voir pour éviter que le nécro soit trop puissant ou trop faible, mais le concept de base est fantastique
Re: Holy ShIZnit ! Nécromanciens !
Par Thara Forever le 18/10/2002 Ã 12:49:12 (#2356876)
Provient du message de Grenouillebleue
Bon, si ca se trouve l'info est vieille pour vous, mais je viens de la voir
GENIAL !!!
Beaucoup de choses à voir pour éviter que le nécro soit trop puissant ou trop faible, mais le concept de base est fantastique
Bonjour,
et pour les anglophobes cela donne quoi ?
Par Grenouillebleue le 18/10/2002 Ã 12:56:31 (#2356936)
1) Comme on le sait déjà , lorsque le nécro invoque un pet, il devient lui-même une Ombre
2) Sous sa forme Ombre, il ne peut être ni targetté ni blessé par quoi que ce soit. Le nécromancien est donc invulnérable à TOUT tant que son pet est en vie
3) L'Ombre en elle-même ne peut rien faire, c'est le pet qui effectue tout (lance des sorts, combat, se déplace) sous les ordres du nécromancien
4) Le nécromancien n'a aucun sort qu'il puisse lancer sans son pet
5) Lorsque le pet disparait (mort, release, zoning), le nécromancien se retrouve sous sa forme habituelle (donc vulnérable) avec les blessures qu'il avait à sa disparition (si tu releases le pet alors qu'il a 60% de sa vie, tu te retrouves à 60% de ta vie. Si tu zones et que ton pet était full life, tu restes full life).
6) Si le pet meurt, le nécro ne meurt pas, mais se retrouve à 1hp.
En gros, à la différence des autres pet classes, tu NE PEUX PAS ignorer le pet d'un nécro, tu es OBLIGE de le tuer si tu veux tuer le nécro
Par Grenouillebleue le 18/10/2002 Ã 12:58:35 (#2356961)
- Parmi les pets que tu peux invoquer se trouvent:
Minor Zombie Servant (standard zombie model)
Necroservant (undead centurion model)
Reanimated Servant (female zombie)
Reanimated Necroservant (another female zombie)
Lesser Zombie Servant (standard zombie model)
- Le nécromancien a visiblement un sort de transfert de mana (comme le life transfer du caba, mais pour le mana).
-> Les ménestrels sont déjà en train de râler sur les VN boards que cela enlève l'intérêt de leur mana song :doute: Mais les réponses montrent que c'est faux puisqu'aucun mana n'est récupéré, c'est juste un transfert. Donc utile à un instant t, mais nécessite de toute façon une récupération
Par Typhon Krazilec le 18/10/2002 Ã 13:05:26 (#2357004)
Par leZilou le 18/10/2002 Ã 14:09:41 (#2357339)
ça le neutralise ?
le pet se petit-suicide ?
Par Altoon le 18/10/2002 Ã 14:20:19 (#2357396)
Ben moi j'arrivai même pas à toucher le pet
Par elfeanor le 18/10/2002 Ã 14:21:26 (#2357404)
Même en targettant le pet et en le stickant, le message qui s'affichait était du genre "Machinchouette is in his shade form and u can't fight him". Faudra que je réessaye ce soir et sinon envoyer un rapport de bug à Mythic.
Par shindara le 18/10/2002 Ã 18:23:53 (#2358671)
Quand le necro a invoqué son pet, et que le healer du groupe veut healer par la fenetre de groupe, il soigne le pet ? (le necro etant fantome et intouchable il serait logique qu on ne puisse pas non plus le soigner.)
Par Nemra/Hellgrim le 18/10/2002 Ã 18:27:40 (#2358693)
Par Robi le 18/10/2002 Ã 20:11:42 (#2359426)
Bien à vous,
Par Gwadien le 19/10/2002 Ã 14:21:06 (#2363572)
Par bubge le 21/10/2002 Ã 5:55:23 (#2372759)
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