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Range de dégats selon le degré de spé

Par Yonel le 4/10/2002 Ă  13:45:05 (#2280734)

En bon boulet que je suis je ne me souviens plus des range ( 75 %-125 % des degats par exemple) en fonction du degré de spe dans uen arme.

Est ce que kkun pourrait eclairé le bon boulet que je suis plz :)?

Par Alakhnor le 4/10/2002 Ă  13:55:33 (#2280807)

Q: I am level 40. I have Celtic Dual specced to 39, and Blades to 21. Im seeing seriously conflicting answers as to whether or not I should take the blade spec higher. What is optimal?

A: Well, that depends on what type of character you want to play, but I do understand what youre getting at. Just as the game assumes that characters past level 30 have gone to the trouble of enchanting their armor and weapons (covered in an old grab bag, that), the PVE game assumes a certain level of proficiency with your weapon.

First, Im going to answer in a general way, applicable to all classes who can spec in their weapon. This formula doesnt take styles into account at all (as in, most people only spec up to the style they like best and then stop), its simple math that determines the damage you will do.

If you have NO trains in your weapon at all, each swing may do 25% to 125% of X in damage. X is equal to the result of a complex formula, taking into account weapon quality, condition, bonuses, your strength or dex, the opponents armor, and some other things.

If you have trained up to 2/3 of your level in your weapon, each swing may do 75% to 125% of X.

If you are trained up to your level, each swing may do 100% to 150% of X.

The optimum level as far as the game is concerned is 2/3 your level.

For YOU, Mr. Blademaster, the game takes an average of Celtic Dual and your weapon spec. And since you are 40th, and your average spec in the two areas is 30, you are currently running better than optimal.

Par jambon cachère le 4/10/2002 à 13:57:20 (#2280823)

L'effet des bonus sur les compétences a des effets variés.
Tout d'abord, pour les compétences d'armes, les bonus ne donnent pas accès aux styles de combat de niveau supérieur. De même, pour les spécialisation magiques, les bonus ne donnent pas accès aux sorts de niveau supérieur.
Pour ces deux types de skill, le niveau de la compétence améliore par contre la variance des effets. Pour les skills de combat :
Skill (par rapport au niveau) Variance:[dégâts mini,dégâts maxi]
Skill= 00% niveau .. 50% niveau [25%,100%]..[50%,100%]
Skill= 50% niveau .. 75% niveau [50%,100%]..[75%,125%]
Skill= 75% niveau .. 100% niveau [75%,125%]..[100%,150%]
Skill= >100% niveau [125%,150%]
La skill augmente aussi le maximum de dégâts possible (que vous pouvez voir en frappant un monstre très bas niveau par exemple), mais pas les dégâts de base sur lesquels s'applique la variance, sauf pour l'Arc et la Lance dont les dégâts de base augmentent de 0.45% par point de skill.


Copyright http://l9c.mad-troll.com/Library/buffs.html :)

Par Grotougne le 4/10/2002 Ă  14:00:04 (#2280841)

La fonction Rechercher est ton amie ;)

sinon : ICI

Par Yonel le 4/10/2002 Ă  14:05:54 (#2280880)

Mc Ă  tous :)

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